środa, 13 marca 2013

Cytrynowe ciasteczka z żurawiną

Macie ochotę na pyszne, cytrynowe ciasteczka z kawałeczkami żurawiny? Tym ciastkom nie można się oprzeć:) Przepis znalazłam na blogu Ania-gotuje (trochę go zmodyfikowałam).



Składniki:
  • 250 g mąki pszennej 
  • 100 g cukru pudru (dałam cukier kryształ)
  • 125 g miękkiego masła
  • skórka starta z 1 cytryny
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 jajko 
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka kwaśnej śmietany (niekoniecznie)
  • 100 g suszonej żurawiny (użyłam żurawiny ze sklepu Skworcu)

W misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, cukier, szczyptę soli i startą skórkę z cytryny. Dodać masło i wgnieść w ciasto tak, aby powstała "kaszka". Dodać drobno pokrojoną suszoną żurawinę, wymieszać. Następnie dodać łyżeczkę soku z cytryny, śmietanę, jajko i zarobić ciasto. 

Wyrobione ciasto dzielimy na ok. 3 części, każdą rozwałkowujemy na placek o grubości ok. 5mm i wykrawamy ciastka o dowolnych kształtach. Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok. 10 min w temp. 180 stopni.

Z podanej ilości składników otrzymamy dwie blachy pełne ciastek:)

  Paterę (widoczną na zdjęciach) zakupiłam w sklepie Emako.

Do wałkowania ciasta użyłam pokrytego silikonem wałka ze sklepu Emako, który obecnie testu. Na blogu wkrótce pojawi się pełna relacja z testowania:)

Cytrynowe wypieki

11 komentarzy:

  1. Wyglądają bosko :) Kształt uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie to ciasto wygląda, cytrynowym ciasteczkom zawsze mówię tak!

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne! cytryna i żurawina, dla mnie mniam! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie ładne serduszka Ci wyszły:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne i na pewno pyszne, bo z cytryną ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam ciasteczka z dodatekiem żurawiny. Twoje wyglądają pieknie :))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ładnie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo sympatyczne te ciasteczka :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko co zawiera żurawinę mogłaby zjeść z wielką przyjemnością!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie piekłam ciasteczek..a te z żurawiną muszą byc pyszne..

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawe i smakowite ciasteczka, świetne połączenie smaku cytryny i żurawiny, na pewno genialne w smaku,pozdrawiam ciepło(nogawkuchni.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...